Σε έρευνα της κοινωνιολόγου Elise Tenret οι 766 ερωτηθέντες φοιτητές αμφισβήτησαν την ικανότητα του σχολείου να αξιολογήσει, όπως, κατά τη γνώμη τους, θα έπρεπε, τις προσπάθειες που κατέβαλαν, και να αναγνωρίσει την αξία τους.
Η κοινωνιολόγος υπενθυμίζει ότι οι μαθητές που δεν πιστεύουν σ'ένα σχολείο που μπορεί να εκτιμήσει την προσπάθειά τους, τείνουν περισσότερο να αμφισβητήσουν την νομιμοποίηση του απολυτηρίου ως παράγοντα κοινωνικής ιεραρχίας. Καταρρέει λοιπόν γι'αυτούς ο μύθος της αξιοκρατίας στο σχολείο, "μοντέλο κοινωνικής δικαιοσύνης που στηρίζεται στην αναγνώριση της αξίας".
Για το 43% των νέων που πήραν μέρος στην έρευνα, ο ρόλος των σπουδών είναι πολύ σημαντικός για να βρουν δουλειά. Aντί λοιπόν για τα προσόντα που πιστοποιεί το απολυτήριο του σχολείου, προβάλλουν άλλα, που το σύστημα, σύμφωνα μ'αυτούς, ξεχνά, όπως τη θέληση, την προσπάθεια, την ανοικτή σκέψη αλλά και την ακρίβεια, την άνεση στο προφορικό λόγο, την πρωτοβουλία, την ταχύτητα...
Πηγή Le monde
Η κοινωνιολόγος υπενθυμίζει ότι οι μαθητές που δεν πιστεύουν σ'ένα σχολείο που μπορεί να εκτιμήσει την προσπάθειά τους, τείνουν περισσότερο να αμφισβητήσουν την νομιμοποίηση του απολυτηρίου ως παράγοντα κοινωνικής ιεραρχίας. Καταρρέει λοιπόν γι'αυτούς ο μύθος της αξιοκρατίας στο σχολείο, "μοντέλο κοινωνικής δικαιοσύνης που στηρίζεται στην αναγνώριση της αξίας".
Για το 43% των νέων που πήραν μέρος στην έρευνα, ο ρόλος των σπουδών είναι πολύ σημαντικός για να βρουν δουλειά. Aντί λοιπόν για τα προσόντα που πιστοποιεί το απολυτήριο του σχολείου, προβάλλουν άλλα, που το σύστημα, σύμφωνα μ'αυτούς, ξεχνά, όπως τη θέληση, την προσπάθεια, την ανοικτή σκέψη αλλά και την ακρίβεια, την άνεση στο προφορικό λόγο, την πρωτοβουλία, την ταχύτητα...
Πηγή Le monde
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου