H έκθεση αυτή ανιχνεύει τη μοναδική καλλιτεχνική ιστορία της Κύπρου από τον 4ο αιώνα, όταν ιδρύεται η Κωνσταντινούπολη, μέχρι την κατάκτηση του νησιού από τους Τούρκους το 1571.
Μέχρι τον 7ο αιώνα η Κύπρος είναι μια πλούσια επαρχία της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Στη συνέχεια και μέχρι τον 10 αι. βρίσκεται στην καρδιά των αγώνων των Βυζαντινών εναντίον των Αράβων. Το 965 και για δύο αιώνες γίνεται πάλι βυζαντινή.Το 1191 καταλαμβάνεται από τον Ριχάρδο τον Λεοντόκαρδο, τον επόμενο χρόνο δίνεται στους Λουζινιάν και το 1489 παραχωρείται στους Βενετούς. Το 1571 καταλαμβάνεται από τους Τούρκους.
Η έκθεση συγκεντρώνει έργα από 10 κυπριακά μουσεία, συλλογές της μητρόπολης της Λευκωσίας καθώς και έργα από γαλλικές, ιταλικές αμερικανικές, ουγγρικές και βρετανικές συλλογές.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Γενάρη 2013
Μητροπόλεις και επαρχίες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας γύρω 400, σύμφωνα με την Notitia Dignitatum
Κούριον, βασιλική
Κοντά στο Κούριο, τα ερείπια της επιβλητικής αυτής μονής μαρτυρούν ότι ένας μεγάλος αριθμός εθνικών ασπάστηκαν τον χριστιανισμό.
Παναγία η Ελεούσα, εικόνα, τέλος του 12ου αι.
Ο Χριστός οδηγείται στον Γολγοθά. Εικόνα. Μουσείο Παναγίας Καθολικής Πελενδρίου
Ο Άγιος Μάμμας ιππεύει λιοντάρι. Εικόνα του 16ου αι. Χωριό της Πάφου, Βυζαντινό Μουσείο
Επιτύμβια στήλη του Ιωάννη Πεταλούδη, 1558. Λεμεσός, Μεσαιωνικό Μουσείο
Η βενετική περίοδος με το ακμάζον εμπόριο αποτυπώνεται την επιτύμβια στήλη ενός πλούσιου έμπορα.Ο έμπορας ήταν σύριος από χριστιανική οικογένεια και εγκατέλειψε την πατρίδα κατά τον 13ο αι. για να αποφύγει τους Άραβες.
Πηγή: Le Monde
Le Louvre
Μέχρι τον 7ο αιώνα η Κύπρος είναι μια πλούσια επαρχία της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Στη συνέχεια και μέχρι τον 10 αι. βρίσκεται στην καρδιά των αγώνων των Βυζαντινών εναντίον των Αράβων. Το 965 και για δύο αιώνες γίνεται πάλι βυζαντινή.Το 1191 καταλαμβάνεται από τον Ριχάρδο τον Λεοντόκαρδο, τον επόμενο χρόνο δίνεται στους Λουζινιάν και το 1489 παραχωρείται στους Βενετούς. Το 1571 καταλαμβάνεται από τους Τούρκους.
Η έκθεση συγκεντρώνει έργα από 10 κυπριακά μουσεία, συλλογές της μητρόπολης της Λευκωσίας καθώς και έργα από γαλλικές, ιταλικές αμερικανικές, ουγγρικές και βρετανικές συλλογές.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Γενάρη 2013
Μητροπόλεις και επαρχίες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας γύρω 400, σύμφωνα με την Notitia Dignitatum
Κούριον, βασιλική
Κοντά στο Κούριο, τα ερείπια της επιβλητικής αυτής μονής μαρτυρούν ότι ένας μεγάλος αριθμός εθνικών ασπάστηκαν τον χριστιανισμό.
Αγαλματίδιο της αυτοκράτειρας, Παρίσι, BNF
( τέλος IV αιώνα).
Ίσως πρόκειται για την Αelia Flavia Flacilia, σύζυγο του Θεοδόσιου Α', που πέθανε το 386.Μαρτυρία για τις στενές σχέσεις ανάμεσα στην Κωνσταντινούπολη και την Κύπρο τους πρώτους αιώνες του Βυζαντίου.
H μάχη του Δαβίδ με τον Γολιάθ,
Metropolitan Museum of Art
Αριστούργημα της Πρωτοβυζαντινής τέχνης που προέρχεται από την Κωνσταντινούπολη. Ανακαλύφθηκε το 1902, τριάντα χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Λευκωσίας Οι ιδιοκτήτες του το έθαψαν πριν από 13 αιώνες για να το γλιτώσουν από τις επιδρομές των Αράβων που λεηλάτησαν το νησί το 653-654.
Ο γάμος του Δαβίδ, 628-630, Λευκωσία, Αρχαιολογικό Μουσείο
Πέντε τέτοια πιάτα βρίσκονται, για πρώτη φορά, συγκεντρωμένα στο Μουσείο του Λούβρου.
Άγιος Δημήτριος. Ιερός ναός Αγίου Αντωνίου στα Κελλιά, τέλος 12ου αρχές 13ου αι, Κύπρος, Μουσείο της Ιεράς μονής Κύκκου
Από τις ωραιότερες εικόνες της Κύπρου. Προέρχεται από τη μικρή εκκλησία που ο ερημίτης Άγιος Νεόφυτος "έκτισε" μέσα σε σπηλιά κοντά στο χωρίο Τάλας ( Πάφος).
Ο Χριστός οδηγείται στον Γολγοθά. Εικόνα. Μουσείο Παναγίας Καθολικής Πελενδρίου
Δέκα από αυτές τις εικόνες που μαρτυρούν τον εικαστικό πλούτο των εκκλησιών του Τρόοδος ανήκουν στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO.
Άγιος Νικόλαος με σκηνές από τη ζωή του. Εικόνα που προέρχεται από τον Άγιο Νικόλαος της Στέγης, Λεκωσία, Βυζαντινό Μουσείο ( τέλος 13ου αιώνα)
Ο Άγιος Μάμμας ιππεύει λιοντάρι. Εικόνα του 16ου αι. Χωριό της Πάφου, Βυζαντινό Μουσείο
Επιτύμβια στήλη του Ιωάννη Πεταλούδη, 1558. Λεμεσός, Μεσαιωνικό Μουσείο
Η βενετική περίοδος με το ακμάζον εμπόριο αποτυπώνεται την επιτύμβια στήλη ενός πλούσιου έμπορα.Ο έμπορας ήταν σύριος από χριστιανική οικογένεια και εγκατέλειψε την πατρίδα κατά τον 13ο αι. για να αποφύγει τους Άραβες.
Το ταξίδι του Charles Magius ,1568- 1573, μικρογραφία χειρογράφου
Ερωτευμένοι. 14ος αι. Μουσείο του Λούβρου.
Πηγή: Le Monde
Le Louvre
Βάσω, είδα το μήνυμά σου. Μπορείς να δεις το μπλογκ τώρα χωρίς πρόβλημα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά!