Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Να καλύψουν αρχαιοελληνικά αγάλματα πήγαν οι αρχές του Κατάρ.


Τα αγάλματα περιλαμβάνονταν στην έκθεση «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν» στη Ντόχα.

Με μαύρα διαφανή πέπλα θέλησαν να καλύψουν έναν γυμνό Κούρο του 6ου αιώνα π.Χ. και έναν γυμνό αθλητή, ρωμαϊκό αντίγραφο έργου κλασικών χρόνων, οι αρχές στο Κατάρ.

Τα δύο αρχαιοελληνικά γυμνά αγάλματα περιλαμβάνονται στην έκθεση «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν - Παρόν», που εγκαινιάστηκε στη Ντόχα στις 28 Μαρτίου από τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού, Κώστα Τζαβάρα.

Όταν η ελληνική αποστολή, με επικεφαλής τον Ελληνα αναπληρωτή υπουργό, πληροφορήθηκε τις προθέσεις των οργανωτών, προσπάθησε να τους μεταπείσει.

Αυτό δεν κατέστη δυνατόν και ο κ. Τζαβάρας, έκπληκτος από την απαίτησή τους να εκθέσουν τα γλυπτά σκεπασμένα με πέπλα για να μη φαίνονται τα γεννητικά τους όργανα, αποφάσισε να μην εκτεθούν και να επιστρέψουν στην Αθήνα.

Από την περασμένη εβδομάδα, και συγκεκριμένα από τις 19 του μηνός, έχουν επιστραφεί στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

"Η κυρία και ο μονόκερος"

H διάσημη ταπισερί  "Η κυρία και ο μονόκερος" ("La dame à la licorne") του 15ου αιώνα που εκτίθεται στο Μουσείο του Cluny ετοιμάζεται να ταξιδέψει για την Ιαπωνία όπου και θα φιλοξενηθεί στο  National Art Center του Τόκυο για δύο μήνες σε αντάλλαγμα χορηγίας ιαπωνικής εταιρείας για τη βελτίωση των συνθηκών έκθεσής της στη Γαλλία.

Πρόκειται για μια αλληγορία που αναπτύσσεται στην ουσία σε έξι ταπισερί  και αναφέρεται στις αισθήσεις: αφή, γεύση, όσφρηση, ακοή,  όραση. Η έκτη ταπισερί στην οποία υπάρχει και η επιγραφή «À mon seul désir » (βλ. φωτό) είναι δύσκολο να ερμηνευτεί.

Πηγή: Le Figaro

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Για όσους από μας, αυτό το Σαββατοκύριακο, πρέπει να ισορροπήσουν ανάμεσα στην καινοτομία και στις "μετα - γνωστικές δεξιότητες".

Η εκπαίδευση τον 21ο αιώνα

The New York Times

Όταν ο Τόνι Γουάγκνερ, ειδικός σε θέματα εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, περιγράφει το επάγγελμά του, λέει πως είναι «διερμηνέας ανάμεσα σε δύο εχθρικές φυλές» – τον κόσμο της εκπαίδευσης και τον επιχειρηματικό κόσμο, εκείνους που διδάσκουν τα παιδιά μας και εκείνους που τους δίνουν δουλειά. Το επιχείρημα του Γουάγκνερ στο βιβλίο του «Creatinig Innovators: The Making of Young People Who Will Change the World» («Δημιουργώντας καινοτόμους: Η συγκρότηση νέων ανθρώπων που θα αλλάξουν τον κόσμο») είναι ότι η εκπαίδευσή μας δεν καταφέρνει συστηματικά να «προσθέσει την αξία και να διδάξει τις δεξιότητες που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία στην αγορά εργασίας».

Αυτό είναι επικίνδυνο σε μια εποχή που υπάρχουν όλο και λιγότερες δουλειές με υψηλή αμοιβή και μέτριες απαιτήσεις δεξιοτήτων – το είδος της δουλειάς που συντήρησε τη μεσαία τάξη την προηγούμενη γενιά. Τώρα, κάθε δουλειά «μεσαίας τάξης» τραβιέται προς τα πάνω, προς τα κάτω ή προς τα έξω, με μεγάλη ταχύτητα. Δηλαδή, είτε απαιτεί μεγαλύτερες δεξιότητες ή μπορούν να την ασκήσουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ή «θάβεται» –καταργείται ως απαρχαιωμένη– γρηγορότερα παρά ποτέ.

Γι’ αυτό ο στόχος της εκπαίδευσης σήμερα δεν θα έπρεπε να είναι πώς να καταστήσει κάθε παιδί «έτοιμο για το πανεπιστήμιο», αλλά «έτοιμο για καινοτομία» – έτοιμο να προσθέσει αξία σε οτιδήποτε κάνει.

Δύσκολο εγχείρημα. Αναζήτησα τον Τόνι Γουάγκνερ και του ζήτησα να διευκρινίσει. «Σήμερα», μου απάντησε με e-mail, «καθώς η γνώση είναι διαθέσιμη σε κάθε συσκευή συνδεδεμένη με το Ιντερνετ, αυτά που γνωρίζεις μετρούν λιγότερο από αυτά που μπορείς να κάνεις με όσα γνωρίζεις. Η ικανότητα για καινοτομία –η ικανότητα να λύνεις δημιουργικά τα προβλήματα ή να φέρνεις στο φως νέες δυνατότητες– και οι δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η συνεργασία είναι πολύ πιο σημαντικές από την ακαδημαϊκή γνώση».

Για τη δική μας γενιά ήταν εύκολο. Επρεπε να «βρούμε» μια δουλειά. Τα παιδιά μας, όμως, θα πρέπει να «εφεύρουν» μια δουλειά. Σίγουρα, τα πιο τυχερά θα βρουν την πρώτη δουλειά τους, αλλά ακόμη και αυτά θα πρέπει να επανεφευρίσκουν και να αναδιοργανώνουν αυτήν τη δουλειά πολύ πιο συχνά από τους γονείς τους, αν θέλουν να προοδεύσουν στο πεδίο που διάλεξαν. Αν αυτό ισχύει, ρώτησα τον Γουάγκνερ, τι πρέπει να διδάσκονται σήμερα οι νέοι;

«Κάθε νεαρό άτομο θα εξακολουθήσει να χρειάζεται τις βασικές γνώσεις, βέβαια», είπε. «Θα χρειάζεται όμως, ακόμα περισσότερο, δεξιότητες και κίνητρα, τα οποία έχουν ιδιαίτερα κρίσιμη σημασία. Οι νέοι που είναι εσωτερικά κινητοποιημένοι –περίεργοι, επίμονοι, πρόθυμοι να ρισκάρουν– θα μαθαίνουν νέες γνώσεις και δεξιότητες συνεχώς. Θα μπορούν να βρίσκουν νέες ευκαιρίες ή να δημιουργούν δικές τους – κάτι όλο και πιο σημαντικό, καθώς οι παραδοσιακές σταδιοδρομίες θα εξαφανίζονται».

Πού πρέπει λοιπόν να εστιάσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σήμερα; «Διδάσκουμε και εξετάζουμε πράγματα για τα οποία οι περισσότεροι σπουδαστές δεν ενδιαφέρονται και πληροφορίες που μπορούν να τις βρουν στο Google και θα τις ξεχάσουν μόλις τελειώσουν οι εξετάσεις», υποστηρίζει ο Γουάγκνερ. «Πάνω από έναν αιώνα πριν, δημιουργήσαμε σχολεία–εργοστάσια για τη βιομηχανική οικονομία. Το να φανταστούμε εκ νέου τα σχολεία του 21ου αιώνα πρέπει να είναι μία από τις κυριότερες προτεραιότητές μας. Πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στο να διδάξουμε την ικανότητα και τη θέληση για μάθηση, αλλά και να φέρουμε μέσα στην τάξη του σχολείου τα τρία πιο ισχυρά συστατικά της εσωτερικής κινητοποίησης: παιχνίδι, πάθος, στόχευση».

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_07/04/2013_516445 Tony Wagner

Σάββατο 13 Απριλίου 2013

"Ζωή και θάνατος στην Πομπηία και στο Eρκολάνο"

Έκθεση μέχρι τις  29 Σεπτεμβρίου στο Βritish Museum με τίτλο "Life and death in Pompeii and Herculaneum".




Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Aπεβίωσε ο Raymond Boudon

Ο Raymon Boudon στο γραφείο του  στο Παρίσι το 2001
O κοινωνιολόγος Raymond Boudon, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της  κοινωνιολογίας  του β΄μισού του 20ου  αι.  απεβίωσε την περασμένη Τετάρτη σε ηλικία 79  ετών. Ήταν επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Paris-Sorbonne και μέλος της Académie des sciences  morales et politique, της Αcademia europaea, της British Academy, της Société royale του Καναδά και της American Academy of Arts and Sciences. Υπήρξε εισηγητής του μεθοδολογικού ατομικισμού στη Γαλλία και  χαρακτηρίστηκε ως αντι - Βourdieu.

Πηγή:Le Monde

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Οι "πενθούντες" τον Ιωάννη Β' τον Ατρόμητο στο Μουσείο του Cluny



Tριανταεννιά  αλαβάστρινες φιγούρες πενθούντων για τον θάνατο του Ιωάννη Β΄της Βουργουνδίας, του επονομαζόμενου Ιωάννη του Ισχυρού στα ελληνικά ( του Ατρόμητου στα γαλλικά) ( 1371-1419) εκτίθενται στο Μουσείο του Cluny (Παρίσι) μέχρι τις 3 Ιουνίου 2013.


Οι "πενθούντες" κοσμούν τον τάφο του  Ιωάννη Β΄της Βουργουνδίας και της γυναίκας του (Μουσείο Καλών Τεχνών της Dijon).
Πηγή:http://www.francetv.fr/culturebox/la-procession-des-pleurants-de-jean-sans-peur-au-musee-de-cluny-de-paris-132963

Δείτε σχετικές φωτογραφίες εδώ